Choinka a zrównoważony rozwój według Tork

tree_in_hand2

Chociaż tradycja każe ubrać choinkę dopiero w dzień Wigilii Bożego Narodzenia, coraz częściej decydujemy się na przystrojenie drzewka znacznie wcześniej. Jego wybór jest najczęściej poprzedzony dylema-tem: choinka prawdziwa czy sztuczna? Świadomość, że każdego roku na świecie wycina się bezpowrotnie 7 mln ha lasów wydaje się być argumentem przemawiającym za zakupem sztucznego drzewka. Pamiętajmy jednak, że plastik, z którego wykonuje się sztuczne choinki, będzie rozkładał się przez co najmniej kilkaset lat. Sam proces wyprodukowania tworzywa, z którego zrobione są sztuczne choinki wymaga wydobycia i przetworzenia ropy i żelaza, a to wymaga znacznych nakładów energii. Z tego względu Tork, jako marka respektująca zasady zrównoważonego rozwoju, zaleca wybór prawdziwej choinki. Współcześnie sprzedawane choinki naturalne pochodzą najczęściej z plantacji czy specjalnych hodowli, tak więc nie musimy obawiać się, że świąteczny zakup przyczyni się do degradacji lasów. W przeciwieństwie do choinek z tworzywa sztucznego, taki zakup można po okresie świątecznym przeznaczyć do kompostowania. Jeśli już decydujemy się na naturalną choinkę, do wyboru mamy choinką ciętą lub doniczkową. Drzewko w doniczce możemy wykorzystać również podczas kolejnych świąt, przechowując je w ciągu roku np. na balkonie. Jeśli posiadamy ogródek, możemy wysadzić ją po prostu bezpośrednio do ziemi. Jednak aby drzewko utrzymało się do następnego roku, należy w momencie zakupu sprawdzić, czy system korzeniowy nie jest podcięty. W plantacjach, którymi zarządza SCA – tj. producent marki Tork – sadzi się aż 100 mln sadzonek w ciągu roku. Ta ilość sadzonek przewyższa wycinkę, a rocznie w lasach SCA dzięki przyrostowi biomasy uwięzionych zostaje 2,6 mi-liona ton CO2, co odpowiada ilości tego gazu emitowanego przy produkcji energii z kopalin, potrzebnej do produkcji wszystkich produktów SCA na całym świecie. Łączna powierzchnia lasów zarządzanych przez SCA wynosi 2 mln ha, dla porównania – w Polsce plantacje choinek zajmują 4900 ha. Zaangażowanie w odpowiedzialne zarządzanie lasami nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę, że wśród produktów marki Tork wiele z nich wytworzonych jest z papieru czy celulozy. Jeden z flagowych produktów marki Tork, czyściwa Tork Advanced Wiper 440 i 420, wytwarzane są właśnie w 100% z celulozy, która dzięki technologii produkcji TAD charakteryzuje się zwiększoną porowatością i chłonnością. Po zużyciu może służyć jako kompost lub paliwo – oczywiście w zależności od rodzaju zabrudzenia. Dla użytkownika oznacza to oszczędność dla budżetu i mniejszy wpływ na środowisko, dzięki czemu więcej choinek możemy zostawić w lasach.

SCA jest globalną firmą higieniczną i papierniczą, która rozwija, produkuje i dystrybuuje produkty higieny osobistej, papierowe, opakowania oraz produkty drzewne, z obrotem ponad 11,5 mld euro. Grupa SCA zatrudnia około 52,000 pracowników w 60 krajach na świecie. Portfolio marek higienicznych obejmuje takie globalne marki jak Tena i Tork, a także marki lokalne: Tempo, Zewa, Velvet, Libero, Libresse i Edet. Rozwiązania higieniczne SCA są spotykane w ponad 90 krajach. Więcej informacji o SCA znajdziesz na www.sca.com.
Marka Tork obejmuje kompletną ofertę produktów i usług związanych z higieną i utrzyma-niem czystości w toaletach w miejscach publicznych, służbie zdrowia, segmencie HoReCa i przemysłowych miejscach pracy. Dzięki doświadczeniu i znajomości kwestii higieny, Tork jest docenianym partnerem biznesowym w ponad 90 krajach. Tork jest globalną marką w portfolio firmy SCA. Najnowsze informacje o marce i produktach Tork znajdziesz zawsze na www.tork.pl.

Powered by WordPress | Designed by: Free Web Hosting | Thanks to Credit Union Rates, MMOs and Audio Store created by F-MEDIA